Nikolas Bobrovský, 6.G
Charakteristika hry
Charakteristika hry
Ve hře League of Legends vystupuje hráč jako vyvolávač, který ovládá v jednom zápase jediného šampiona s unikátními vlastnostmi a bojuje spolu se svým týmem proti nepřátelskému týmu na jedné mapě.
Cíl hry je obvykle zničit nepřátelský Nexus, stavbu, která je na druhém konci mapy u základny druhého týmu. Hra též může skončit kapitulací jednoho z týmu, a to po 15 minutách (všichni musí být pro) nebo po 20 minutách (4 z 5 musí být pro).
Hráči hrají jednotlivé zápasy – podle režimu trvají většinou 15-60 minut.
Každý zápas ve hře začínají šampioni obvykle s jednou schopností, které si postupem času vylepšují a zpřístupňují si další (celkem 4 unikátní schopnosti, s výjimkami).
Hráč má na začátku hry Level 1 a své schopnosti má všechny plně vyvinuté až v pozdní fázi hry na Levelu 18. Na postup do dalšího levelu je potřeba sbírat tzv. expy – ty se získávají pouhým pobytem na lajně, zabíjením jednotek a šampionů nebo asistencí na zabití.
Postupem do dalšího levelu se jednak zpřístupní možnost aktivovat/vylepšit schopnost, ale také postavě stoupnou tzv. staty – hodnoty brnění, zdraví, many atd. Snaha mít co nejrychleji co nejvíce levelů zajištující náskok před protihráči je základní mechanikou hry.
Jedná se o hru typu freemium – za reálné peníze lze koupit například skiny k postavám nebo samotné postavy, nelze s nimi ale žádným způsobem ovlivnit průběh hry a šanci na výhru.
Vyvolávač může hrát za jakéhokoliv šampiona, kterého má koupeného anebo za šampiony, které hra nabízí zdarma v tzv. bezplatné týdenní rotaci. Ve hře je celkem 150 jedinečných šampionů.
Každý šampion má ve hře svůj příběh, pochází z určitého regionu, má svoje 4 unikátní schopnosti + pasivní schopnost.
Pokud šampioni hrají proti sobě ve hře a jsou ze stejného regionu nebo jsou v nějakém příbuzenském vztahu, mívají na sebe hlášky a v některých případech i posílené schopnosti či bonusové úkoly jako například Rengar vs Kha zix
Strategie
Mezi základní strategie výhry, podobně jako u ostatních MOBA her patří:
- Zachování chladné hlavy. Agresivní hráči jsou často nahlašováni a může jim být odepřen přístup ke hře.
- Mít na mapě tzv. vizi. Celá mapa je pokryta válečnou mlhou (tzv. Opar neznáma). Aby hráči nebyli překvapeni výpady ze tmy, pokládají na mapě totemy (wardy), které na určitou dobu oblast odhalí.
- Týmová spolupráce. Hry, kdy spolu hráči komunikují např. přes Discord nebo TeamSpeak mají jiný charakter než hry, kde se hraje s neznámými lidmi a domluva je jen přes chat.
Ve hře nelze vystupovat jako jeden za jednoho ale pracovat jako tým. Některé schopnosti různých šampionů se navíc různě doplňují, nebo například pomohou doplňování zdraví (healování) a díky tomu může i jen pár dobře domluvených okamžiků rozhodnout o výsledku hry.
- Znalost všech šampionů a jejich kouzel
- Nákup správných předmětů. Ve hře je velké množství předmětů, které přidávají šampionovi sílu a funkčnost do hry. Některé například zvyšují poškození, jiné přidávají hodnotu brnění, zvyšují hodnotu léčení, poskytují štíty atd.
Ocenění ve hře
Během hry mohou hráči získat ocenění několika typů, za každé ocenění navíc dostanou odměnu v podobě zlaťáků
- První prolitá krev
- První zničená věž
- Série zabití beze smrti
- Zabití více nepřátel najednou (v krátkém časovém úseku) – dvoj/troj/čtyř/pětizářez
- Zabití posledního živého nepřítele – „Eso“
Herní módy
Pokud se hráč rozhodne hrát hru, může si zvolit z několika herních režimů, respektive z několika map. Ty jsou v League of Legends pojmenovány Pole spravedlnosti (Fields of Justice). Kromě linií a základen je na nich také tzv. džungle, kde jsou neutrální nestvůry; některé z nich po zabití dávají buff neboli posilnění hrdiny.
- Vyvolávačův žleb (Summoners rift) – mapa vytvořená podle DotA, má tři linie a je pro pět hráčů. V různých časových obdobích může mít různé designy, např. letní, zimní, halloweenský a vánoční. Na konci roku 2014 byla předělána do jiné vizáže. Průměrná délka hry je 30-45 min. Hraje se na ní tutoriál
- Křišťálová jizva (Crystal Scar) – mapa pro pět hráčů, kteří se snaží ovládat jednotlivé body. Mapa se zrušila na začátku šesté sezóny kvůli malé oblíbenosti.
- Proving Grounds - malá mapa vytvořená pro tutorial a All random all mid (ARAM). (Zrušena, přeměněna na Howling Abyss)
- Kvílející propast (Howling abyss) – mapa podobná Proving grounds v novém grafickém kabátě s jinými efekty etc. Hraje se na ní mód ARAM. Průměrná délka hry je 20-30 min.
- Magma Chamber – podle původních informací velká 6v6 mapa, ale na All-Star šampionátu v polovině třetí sezóny se objevila její část jako 1v1/2v2 mapa. Očekávalo se její uvedení na začátku sezóny 4, ovšem Riot Games přestali s jejím vývojem.
Stálé módy
- Tutorial (Úvod) je rozdělen na dvě části: Klasický úvod, který je určen pro naprosté začátečníky a vysvětluje úplně základní herní mechaniky (pohyb, útoky), a Válečný trénink, kde se hráč naučí pravidla a ovládání hry.
- Custom game (Vlastní hra) je typ her, které zakládají sami hráči. Do skupiny Custom Games patří i Tournament Draft (turnajový draft), který se pro možnost zastavení hry používá pro turnajové hraní.
- Normal game (Normální hra) je hra, ve které hráč dostává obvyklý počet ME. Hráč se může do hry buď připojit sám (v takovém případě mu hra najde zbytek týmu), nebo se připojí s až čtyřmi předem vybranými spoluhráči.
- Ranked game (Bodovaná hra) probíhá stejně jako Normální hra s draftem. Mohou ji hrát pouze hráči, kteří dosáhli třicáté úrovně a vlastní aspoň 20 hrdinů. Spolu s ME získávají hráči také LP (League Points), za výhru je získávají, za prohru ztrácejí.
- Co-op vs. AI (Hráči vs. umělá inteligence) je stejný typ jako Normální hra, ale proti 'lidskému' týmu stojí počítačem ovládaní boti s nastavitelnou inteligencí. Tento typ hry lze hrát na většině map.
- ARAM (All Random All Mid) je nově uznaný typ hry, který se dříve hrával jako custom game. 2 týmy po pěti hráčích se střetávají na nové mapě "Howling Abyss" s náhodně vybranými hrdiny a všichni jsou pouze v jedné linii. V této hře se v základně neobnovuje zdraví a lze nakupovat až po smrti.
- Practice tool Mód určený k tréninku, hráč si může nastavit například vypnutí přebíjecích časů u kouzel, neomezené finance, či neomezenou zásobu many a trénovat postavy a herní prvky.
Návrat na stránku zde